Wewnętrzny system zarządzania jakością został wprowadzony przez ustawę z dnia 16 czerwca 2023 r. o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 1692).
Podmiot wykonujący działalność leczniczą w ramach wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem:
a) wdraża rozwiązania służące identyfikacji ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych i zarządzaniu tym ryzykiem w ramach udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
b) identyfikuje obszary priorytetowe dla poprawy jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
c) określa kryteria i metody potrzebne do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
d) okresowo monitoruje i ocenia jakość i bezpieczeństwo udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej;
e) monitoruje zdarzenia niepożądane;
f) zapewnia dostęp do szkolenia służącego uzyskaniu i podnoszeniu kompetencji personelu w zakresie jakości i bezpieczeństwa udzielanych świadczeń;
g) prowadzi badania opinii i doświadczeń pacjentów.
Celem nadrzędnym przedsięwzięcia jest troska o dobro i bezpieczeństwo pacjenta, podnoszenie standardów opieki oraz ograniczenie ryzyka występowania zdarzeń niepodanych. Stąd zachęcamy do wyrażania swoich opinii na temat jakości usług medycznych świadczonych w Szpitalu. Wszelkie uwagi oraz sugestie będą dla nas bardzo cenne i przyczynią się do korygowania oraz podnoszenia jakości opieki.
Zapraszamy Państwa do wypełniania anonimowych ankiet.
ul. Słowackiego 18, 87-700 Aleksandrów Kujawski
tel. 54 282 80 00, fax 54 282 80 02
spzcal@poczta.onet.pl
Deklaracja dostępności